maandag 9 november 2015

Some work

I wanted to show you al some works i did recently.
Here is a Yamadori Itoigawa i required last year from Maarten from Bonsai Plaza.
This tree actually was a big yamadori were they grafted roots and foliage on to make several smaller trees of.
After one year of observing the material it was time to work on it.
The first steps are made but still has a long way to go...
 
Ik wil jullie enkele bomen tonen waar ik recent op gewerkt heb.
Deze Yamadori itoigawa vorig jaar aangekocht bij Maarten van Bonsaiplaza.

Oorspronkelijk komt deze van Taisho-en.
Deze boom was een gedeelte van een grotere yamadori waar ze nieuwe wortels en loof op ge-ent hadden.

Na aankoop deze boom 1 jaar geobserveerd.


eerste stappen zijn gezet, maar heeft nog een lange weg te gaan...
 


 
Here is a Scots pine.
A tree that shows that Bonsai not always needs to have a lot of movement to show subtle beauty and refined elegance.This isn't a dime a dozen tree.
 
 
een mooie bunjin Pinus sylvestris.
Een boom die laat zien dat niet alles veel beweging nodig heeft om subtiele schoonheid en verfijnde elegantie weer te geven.
Een boom die niet dertien in een dozijn is.
 


 
 
This year i bought a Juniperus Sabina from David Benavente.
First i waited to give more strenght to this tree and to know this tree better.
In Mai it was time to make the first steps.

A first flaw this tree had was the branch that crossed with the trunk, i removed some wood to solve this problem.

The tree growed very well, so it was time to style it.

The trunk was leaning to much to the left, we lifted the tree and changed the front a little bit to improve the movement and balance.

we used raffia on the first branch to bend it more down , by giving it the same movement as the trunk, you hae a elegant first branch.

In future the foliage will fill in and wil restore the balance between the base of the deadwood.

A pot option could be a nanban.

Dit jaar via David Benavente een Juniperus sabina aangekocht.
Na deze te laten aansterken, de boom leren kennen en goed laten groeien was het tijd om in mei al aan de eerste stap te beginnen.


Een fout die de boom had was dat de eerste tak kruiste met de stam, door middel van dood hout weg te halen heb ik daarna dit probleem opgelost.

De boom deed het goed dus kon ik enkele dagen geleden beginnen met de vormgeving.


De stam leunde te ver naar links waardoor de boom niet in balans was, ook door deze wat te tillen en een kleine wijzeging van voorzijde werd de beweging en balans beter.

Door de eerste tak te spalken en in raffia te zetten konden we hem buigen en mee met de beweging van de stam laten gaan, hierdoor versterk je de stambeweging en is ook een mooie sierlijke eerste tak ontstaan met spiraalshari.

In de toekomst zal het loof voller worden , waardoor het evenwicht tussen groen en het dode hout aan de basis beter word.

Mogelijke pot optie zou een oude nanban kunnen zijn.





 
 
 
Also does my Carpinus turczanowii have some beautiful autumn colours!
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen